Denne trygghetsalarmen redder liv.

Sikkerhet for ansatte i risikofylt alenearbeid

Sikkerhet for ansatte i risikofylt alenearbeid

Etter arbeidsmiljøloven er arbeidsgiver forpliktet til risikoreduserende tiltak ved alenearbeid. SmartHelp sørger for sikkerheten til ansatte i alenearbeid på følgende måter:

  • Når uhellet er ute tilkaller den ansatte raskt hjelp med SmartKnappen. Ulykker vil kunne unngås eller minimeres grunnet rask og riktig reaksjon av kollegaer.
  • Det smarte beslutningssystemet er teknologisk verdensledende. Systemet gir dere oversikt over hvor ansatte befinner seg når noe uforutsigbart skjer og hjelper dere handle raskt og effektivt.
  • Personvern er bygget inn i løsningen. Den enkelte ansatt har full kontroll over hva og når han/hun deler informasjon. All data blir overført over en kryptert linje. Personvern er bygget inn i løsningen. Den enkelte ansatt har full kontroll over hva og når han/hun deler informasjon. All data blir overført over en kryptert linje.
  • SmartHelp er enkel å ta i bruk og har ingen installasjonskostnad.
  • Dere kan spare tid og penger. En helsetjeneste utstyrte sine ansatte med SmartHelp-knappen. De sparte 1,5 arbeidstimer per dag ved å kunne sende én person istedenfor to til å kjøre ut medisiner til brukere.
  • Dere slipper å bruke dyre vektertjenester. Istedenfor kan dere håndtere henvendelser internt og på riktig måte i forhold til situasjonen.

Nyttig i det daglige, livsviktig i nødsituasjon

Som ansatt får du de følgende fordelene:

  • Du kan hjelpe kollegaer, familie og venner i akutte situasjoner og muligens redde deres liv.
  • Innebygd personvern. Du har full kontroll over hva du deler når, med hvem og hvor lenge. All data blir overført over en kryptert linje.
  • Føler du deg utrygg kan du raskt tilkalle hjelp av noen du stoler på.
  • Knappen er diskré: Man kan tilkalle hjelp uten at andre får det med seg.
  • Du velger i forveien hvem som skal varsles når du trykker på knappen. Du har full kontroll.
  • Når du ønsker å ikke være tilgjengelig, logger du deg av.

Hvordan fungerer SmartHelp?

SmartHelp er en teknologisk overlegen personlig trygghetsalarm med innebygd personvern.

Når du kommer i en situasjon hvor du føler deg utrygg trykker du på SmartKnappen to ganger.
Tilgjengelige kollegaer vil bli varslet på mobil, se posisjonen din i appen og komme til din unnsetning med en gang.
Arbeidsgiver vil se i det smarte beslutningssystemet at du har sendt ut varsel. De ser hvilke av dine kollegaer som er tilgjengelige og i nærheten, og de kan sende noen ut til deg. De ser også når en kollega har svart på ditt varsel og er på vei.
Sammen med kollegaen din håndterer dere situasjonen på en kjapp, trygg og riktig måte.

Kontakt oss

SmartHelp AS

Nordre Berggate 2
7014 Trondheim, Norge

Tlf.: (+47) 73 10 97 97
E-mail: fredrik@smarthelp.no

Org.nr.: 998 084 873