Få den nå

Resilience: The Darwin EU project

The "Darwin: Expect the unexpected and know how to respond" EU project interviewed the SmartHelp founder Fredrik Øvergård about resilience and the ability to adapt to an "abnormal" crisis situation.
Les mer

SmartHelp use case: Locating employees in a crisis situation

Smarthelp is a platform technology consisting of, at present, three elements: An app for iPhone and Android, a decision support system which allows an operator to locate and communicate with users (both with the app and without), and a communications platform for secure, private communication.
Les mer

Is the system Resilient?

How can you see the difference between a Good Practice that is eminently suited for the system it is practiced within, and a resilient system that can adapt to new situations when they occur?
Les mer

Hvor er du? Det viktigste spørsmålet nødmeldesentraler må ha svar på ifra deg. Uansett tilstand.

Datteren din har noe i halsen. Hun kveles og vil være død om noen minutter. Du ringer 113. De er klar til å sende ambulanse. Du må bare svare på ett bitte lite viktig spørsmål. Hvor er du? Og du vet det ikke.
Les mer

Nytt pilotprosjekt om Nød SMS kan koste liv

Språket er nødoperatørenes viktigste verktøy. Når de mister det, øker tid- og ressursbruken. Med tragiske følger som en direkte konsekvens.
Les mer
Last inn mer
Fortell din historie
Har du allerede brukt Smart113 i en nødsituasjon? Eller har du opplevd en ulykke hvor nødmeldetjenestene brukte lang tid på å finne deg?
Kontakt oss